من هم مهم هستم
کنکور 92
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:شیمی کنکور ,کنکورسراسری, :: 21:19 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

شما داوطلبان عزیز! حتماً به این نکته مهم توجه داشته باشید که با توجه به نزدیک بودن رقابت میان قسمت عمده شرکت کنندگان این گروه در دروس ریاضی و فیزیک، شیمی درس تعیین کننده ای است و کسب درصد بالا در این درس، باعث جهش رتبه شما می شود؛ البته موضوع اهمیت درس شیمی، نباید باعث خواندن افراطی این درس نیز شود؛ در واقع، کنار گذاشتن این درس یا خواندن افراطی آن، همه از استراتژی های نادرست داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی است. باید توجه داشته باشید که در کنکور این گروه بر خلاف سایر گروه ها، رقابت بر سر همه دروس اختصاصی بسیار مهم است و هیچ درس اختصاصی را نمی توان در حاشیه قرار داد.

 

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، احتمالاً یکی از علل عمده کم توجهی برخی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به درس، علاوه بر تمرکز و وقت گذاشتن بیش از حد برای دو درس اختصاصی دیگر، یعنی فیزیک و ریاضی و اهمیت بیشتر دادن به این دو درس در مقایسه با شیمی، این باشد که داوطلبان، طرز مطالعه درست و اصولی شیمی را نمی دانند و به همین دلیل از نظر آن ها این درس، درسی سخت و وقت گیر است؛ در صورتی که قسمت عمده درس شیمی و محتوای آن در مقایسه با دروس دیگر ساده و قابل فهم است و به دلیل ارتباط مستقیم آن با زندگی روزمره، دانش آموزان بخوبی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 

مطالعه و وقت گذاشتن در این درس بسرعت نتیجه می دهد و باعث رشد سریع درصد و نتایج آزمون ها می شود و چون یک درس اختصاصی است، یادگیری مطلوب آن باعث کسب رتبه مناسب تر و تراز بالاتری شده و موجب تقویت روحیه دانش آموزان خواهد شد.

مهم ترین منبع برای مطالعه شیمی، متن کتاب درسی است. هیچ کتاب کمک آموزشی یا جزوه درسی نمی تواند جای کتاب درسی را بگیرد.

با این که برخی از مطالب این درس مانند بخش یک سال سوم و بخش های سوم و چهارم کتاب پیش دانشگاهی کمی مشکل است، ولی با تلاش، وقت گذاشتن و خلاصه نویسی می توان همه این مطالب را بخوبی یاد گرفت. تمام سۆال ها با توجه به متن کتاب درسی طرح می شوند.

در برخی از این گونه سۆال ها، جمله ای از کتاب درسی که حاوی یک مفهوم یا تعریف مهم است به صورت ناقص و با جای خالی داده می شود.

طرح این گونه سۆال ها نشان می دهد که داوطلبان می بایست به متن کتاب درسی تسلّط کافی داشته باشند. استفاده از شکل ها، جدول ها و نمودارهای کتاب درسی به عنوان سۆال، یک شیوه رایج طرح سۆال است.

گاهی قسمتی یا یکی از اجزای شکل حذف می شود و از آن، سۆال پرسیده می شود. طرح این گونه سۆال ها به این معناست که داوطلبان باید عین شکل ها و نمودارهای کتاب درسی را به خاطر بسپارند و بدانند که از آن شکل ها به چه منظوری استفاده شده است؛ از طرف دیگر، برخی از تست ها جنبه محاسباتی دارند و شامل اعداد اعشاری می شوند که قابل ساده کردن نبوده و جزو محاسبات وقت گیر محسوب می شوند.

با توجه به ممنوع بودن استفاده از ماشین حساب، به نظر برخی از دانش آموزان حل این تست ها وقت زیادی می برد و ضرورت ندارد؛ در حالی که در عمل وقت مناسبی را می گیرند و بر خلاف تست های مفهومی و شبهه دار حتماً به جواب درست می رسند؛ به همین دلیل، تمرین این نوع تست ها و زمان گذشتن و حل آن ها کاملاً توصیه می شود.

هر چند مطالب "بیشتر بدانید" در متن کتاب درسی جزو منابع طرح سۆال آزمون نیستند، اما نباید کاملاً نادیده گرفته شوند. این مطالب را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: برخی از آن ها کاملاً مکمل درس می باشند و مانند مطالب متن کتاب برای درک مفاهیم به آن نیاز داریم، و برخی دیگر از آن ها کاملاً حاشیه ای هستند و به تکمیل معلومات عمومی و مطالب جالب توجه علمی می پردازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 8502
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟